شیره خرما کبکاب + نحوه تولید و خرید آن

اگر به دنبال یک میان وعده مقوی و سالم هستید، پیشنهاد ما شیره خرما کبکاب است که در ادامه با این خرما و نحوه تولید شیره از آن بیشتر آشنا خواهید شد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

شیره خرما کبکاب چیست؟

در ادامه مطلب می خواهیم شما را با فرایند رشد و پرورش خرما کبکاب و سپس نحوه تولید شیره از این نوع خرما آشنا کنیم، نکته اول اینکه روند رشد این نوع خرما از فروردین تا شهریور ماه طول می کشد، در ابتدا شکوفه روی درخت آشکار می شوند و در تیرماه شکل اصلی میوه خرما درست شده که در مرداد ماه خرما به رنگ زرد و قرمز در می آید و به آن خارَک می گویند.

خارک به دلیل طعم شیرین خرما قابل خوردن است اما در شهریور ماه میوه کاملا رسیده و آماده چیدن می باشد چون بافتی نرم، آبدار و خوشمزه دارد.

بر طبق آمار رسمی و میزان تولید خرما کبکاب می توان گفت که خاستگاه اصلی این محصول پرمصرف و مقوی در شهرهای کازرون و برازجان بوده که البته در دیگر شهرهای کشور نیز کشت می شود.

یکی از ویژگی های بارز خرما کبکاب این است که پوست آن کاملا به گوشته خرما چسبیده است و همچنین میزان شیرینی آن زننده نیست و همین طعم متعادل سبب شده که با تمام ذائقه ها سازگار باشد و از آن برای تولید شیره خرما استفاده های متعددی شود.

یکی از مزایای مصرف شیره خرما در افراد بزرگسال این است که التهابات مغز را کاهش داده در نتیجه عملکرد شناختی مغز آن ها بهتر شده و مانع از ابتلا به آلزایمر می شود.

بر اساس آزمایش های کیفی انجام شده بر روی انواع میوه خرما محققان به این نتیجه رسیده اند که میزان ماده معدنی پتاسیم در خرما و شیره خرما بالا بوده که با کمک آن می توان فشارخون را تنظیم کرد، اگر در بدن میزان پتاسیم کمتر از نیاز روزانه باشد متاسفانه سنگ کلیه در بدن ایجاد شده پس حتما روزانه چند عدد خرما کبکاب و یا شیره خرما کبکاب را در برنامه غذایی خود داشته باشید تا به بیماری دچار نشوید.

البته می توانید با احتیاط  از فرآورده های متنوع این محصول نیز بهره ببرید مثلا شیره خرما یکی از خوش طعم ترین و لذیذ ترین فرآورده های خرما بوده که ماندگاری بیشتری نسبت به خرما دارد و اگر نوع خالص و طبیعی آن را مصرف نمایید می توانید از خواص آن بهره ببرید.

یکی از مزیت های خرما کبکاب نسبت به دیگر انواع خرما این است که می توان این دانه مقوی را به دو صورت خارَک و رطب نیز مصرف کرد و همچنین شکل بیضی و طعم منحصر به فرد این خرما سبب شده که در بین مردم دنیا از شناخته شده ترین خرماها باشد و به همین سبب استفاده از این میوه برای تولید شیره خرما بهترین گزینه می باشد.

لازم به ذکر است بدانید شیره مناسب این محصول باعث شده است که خرما کبکاب از میان سایر خرماها انتخاب شده و برای تولید شیره خرمای سنتی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

شاید جالب باشد بدانید که به سبب انرژی فراوانی که شیره خرما کبکاب به بدن می دهد، آن را بمب انرژی می دانند همچنین این خرما با دارا بودن طعمی شیرین و کیفیتی مرغوب در شیرینی پزی و تهیه شیره خرما به کار می رود.

پزشکان تغذیه برای درمان و بهبود افراد مبتلا به کم خونی و آنمی مصرف روزانه شیره خرما را توصیه می کنند چون این محصول در ترکیب مقدار زیادی ماده معدنی آهن را دارد که خونسازی در بدن را تسریع می کند.

در استان های جنوبی کشور انواع گوناگونی از میوه خرما کشت و پرورش داده می شود که خرما کبکاب یکی از فراوان ترین آن ها بوده که مدل های شیره دار آن نیز به وفور تولید می شوند که از آن ها معمولا در فرآوری شیره خرما درجه یک استفاده می کنند.

شیره خرما کبکاب منبع غنی از انواع ریزمغذی های مورد نیاز بدن است بنابراین در بهبود بیماری های گوارشی و کمبود ویتامین نقش اساسی دارد.

مواد مغذی موجود در ترکیب شیره خرما کبکاب سبب شده که این محصول در تقویت و رشد مو، شادابی و طراوت پوست و همچنین جلوگیری از بیماری های قلبی اثر مثبتی داشته باشد اما نکته جالب اینکه میزان شیرینی شیره خرما کبکاب طبیعی در مقایسه با شیره های دیگری که دارای شکر هستند، کمتر بوده و به همین خاطر در سراسر جهان متقاضیان زیادی دارد.

شیره خرما کبکاب چیست؟

خرید شیره خرما کبکاب

بدون تردید یکی از سالم ترین مواد غذایی برای میان وعده شیره خرما کبکاب می باشد که امروزه خرید آن افزایش چشمگیری داشته است، یکی از دلایل افزایش خرید شیره خرما در فصول سرد سال، طبع گرم این محصول و فواید آن برای بدن می باشد.

در زمان خرید شیره خرما کبکاب باید توجه شود که مزه و رنگ آن تغییری نکرده باشد چون در این صورت نشان از کیفیت پایین محصول می باشد، امروزه این محصول در شهرهای مختلف در تناژ بالا تولید می شود و بعد از تولید برای فروش در سراسر کشور عرضه می گردد.

یکی از تفاوت های روش تولید شیره خرما کبکاب این است که برخی از آن ها در شرایط بهداشتی و بدون دخالت دست توسط دستگاه های پیشرفته در کارخانجات تولید و بسته بندی می شوند اما برخی نمونه ها به صورت سنتی و در منزل تهیه می گردند که از نظر بهداشتی مورد تایید نیستند.

درخت نخل خرما کبکاب در شرایط آب و هوایی گرم بیشترین میزان باروری را دارد و به همین خاطر در مناطق جنوبی کشور به خوبی رشد می کند، یکی از مزیت های اصلی این نوع خرما پرطرفدار، هسته کوچک آن بوده بنابراین درشتی این محصول به دلیل درصد بالای گوشته آن است.

با توجه به خواص فراوان شیره خرما کبکاب، این ماده خوراکی میزان مصرف زیادی در بین مردم داشته پس تجارت آن سودمند خواهد بود، ما در این مجموعه شیره خرما درجه یک را با کیفیتی عالی عرضه می کنیم بنابراین شما تاجران عزیز برای کسب سود خوب می توانید شیره خرما کبکاب مرغوب را به صورت عمده و انبوه از این مجموعه سفارش دهید که قیمتی ارزان و مشتری پسند دارد چون شما محصول را به طور مستقیم از تولید کننده خریداری می کنید.

شیره خرما این فروشگاه در بسته بندی مناسب و در شرایط دمایی مطلوب تولید و نگهداری می شود بنابراین طعم، عطر و رنگ آن همچنان سالم و درجه یک است پس در خرید و سفارش خود تردید نکنید و همین حالا با ما تماس بگیرید.

خرید شیره خرما کبکاب

4

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما