طرز تهیه شیره انجیر خانگی و عرضه عمده آن با قیمت مناسب

یکی از شیره های طبیعی که ایرانی ها از گذشته های دور تا به امروز از آن استفاده می کردند، شیره انجیر خانگی می باشد که علاوه بر پیدا کردن طرفداران زیاد در کشورمان، در سراسر دنیا نیز محبوب شده است، به همین دلیل طرز تهیه آن به همراه عرضه عمده محصول با قیمت مناسب را در این مقاله به صورت کامل و جامع آموزش می دهیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

انجیر یکی از میوه های بهشتی است که خانواده های ایرانی با استفاده از آن، محصولات متنوعی تولید می کنند که یکی از محبوب ترین این خوراکی ها شیره انجیر است، علاوه بر روش خانگی برای تولید این محصول بسیاری از شرکت های تولید کننده در کشورمان نیز با استفاده از روشی نوین و بهره گیری از دستگاه های مجهز اقدام به تولید می نمایند.

برای تهیه کردن شیره انجیر بایستی همراه با این شیره از گوشت میوه انجیر نیز استفاده کرد که این محصول به خوبی غلیظ گردد یا اینکه در زمان جوشاندن این نمونه، حتما مدت زمان آن را افزایش دهید تا آب موجود در این اقلام به خوبی تبخیر گردد و در نهایت شاهد شیره انجیر غلیظ باشید، همچنین این نوع از خوراکی به دلیل سفت یا غلیط بودن به هیچ عنوان دچار کپک زدگی نخواهد شد.

البته این نکته را نیز باید اذعان کرد که شیره انجیر نباید بسیار رقیق باشد، زیرا رقیق بودن بیش از اندازه شیره انجیر، طعم خوبی به دسرهای شما نمی دهد، به همین دلیل تمامی افراد بایستی از یک طرز تهیه اصولی و استاندارد برای این محصول بهره بگیرند.

با توجه به بیشتر شدن آگاهی تمامی افراد جامعه در رابطه با فواید استفاده کردن از شیره انجیر طبیعی، هر ساله شاهد افزایش پیدا کردن میزان تولید و عرضه این نمونه در بازارهای داخلی هستیم، برای آشنایی هر چه بیشتر شما در ادامه این مقاله به طرز تهیه و عرضه عمده آن به صورت اجمالی اشاره خواهیم کرد.

شیره انجیر تازه

همانطور که شما عزیزان می دانید طرز تهیه شیره انجیر تازه و سفت بدین گونه است که در ابتدا بایستی مقادیری میوه انجیر مرغوب را تهیه کرده و به خوبی پوست آن را جدا کنید، پس از آن قابلمه ای با سایز بزرگ را انتخاب کرده و میوه انجیر را به صورت خالص درون آن بریزید و بر روی شعله قرار دهید.

از دیگر نکات قابل توجه در هنگام تهیه شیره انجیر غلیظ و سفت، این است که سعی کنید با استفاده از گوشت کوب آب انجیر را به خوبی بگیرید.

پس از گرفتن آب انجیرها آن ها را درون صافی بریزید تا آب انجیر از پوسته ها به خوبی جدا شود، مجددا آب رد شده از صافی را درون قابلمه ریخته و بر روی درجه حرارت قرار دهید تا به خوبی غلیظ گردد، در این مرحله به دلیل بالا رفتن سرعت تبخیر آب سعی کنید که مدام محتویات را هم بزنید.

پس از غلیظ شدن شیره انجیر، شعله آن را خاموش کرده و در ظروف تمیز و بهداشتی ریخته سپس در یخچال نگهداری کنید.

یکی از اصلی ترین خاصیت های استفاده کردن از شیره انجیر برطرف شدن کم خونی در افراد می باشد، آهن موجود در این شیره خوراکی به قدری بالا است که مصرف آن باعث پیشگیری از ابتلا به کم خونی شده و برای افرادی که مبتلا به این بیماری نیز هستند بسیار مفید است.

از دیگر فواید مصرف کردن شیره انجیر طبیعی درجه یک، کاهش پیدا کردن تهوع در دوران بارداری است، بسیاری از بانوان محترم در دوران بارداری دچار حالت تهوع می شوند که با بهره گیری از این شیره می توانند میزان تهوع روزانه خود را به خوبی کاهش دهند.

شیره انجیر تازه

فروش شیره انجیر

یکی از پرفروش ترین محصولات ایرانی در بازار کشورمان شیره انجیر سفت است که به دلیل داشتن سطح کیفی بالا، امروزه فروش عمده آن با قیمت مناسب مورد توجه عموم مردم واقع شده است.

طب سنتی کشورمان بر این عقیده است که مصرف کردن شیره انجیر به صورت ناشتا موجب تصفیه شدن خون در بدن فرد خواهد شد، به همین علت به تمامی افراد در سنین مختلف استفاده از شیره انجیر اکیدا توصیه می گردد.

ویتامین و ماده های معدنی موجود در این شیره انجیر باعث خواهد شد تا حافظه به خوبی تقویت شود و از ابتلای افراد میانسال به بیماری آلزایمر نیز جلوگیری خواهد شد.

این دسته از شیره های خوراکی به درمان و بهبود آفت و جوش موجود در دهان کمک می کنند، افرادی که به صورت مکرر دچار چنین عوارضی می شوند به راحتی می توانند از شیره خوشمزه استفاده نمایند.

در بسیاری از مناطق ایران با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت میوه انجیر، خانواده ها اقدام به تهیه کردن شیره انجیر می نمایند، طرز تهیه کردن این نمونه در اقصی نقاط ایران متفاوت است.

در رابطه با طرز تهیه شیره انجیر بایستی به نکات مهمی توجه کرد تا کیفیت آن با افزایش چشمگیری مواجه گردد، به همین منظور در زیر به تعدادی از این نکات اساسی اشاره خواهیم کرد.

حتما در هنگام تهیه این محصول از میوه انجیر درجه یک استفاده کنید، زیرا انجیر مرغوب باعث خواهد شد تا در نهایت کیفیت شیره آن نیز بیشتر شده و طعم بهتری نیز داشته باشد.

در هنگام تهیه کردن این دسته از محصلات خوراکی طبیعی، حتما به میزان غلظت آن توجه داشته باشید، زیرا هر چه این نمونه سفت و غلیظ باشد به مراقبت کمتری نیاز دارد.

شیره انجیر مغذی به سبب اینکه به عنوان یک چاشنی و شیرین کننده طبیعی شناخته می شود از آن می توان استفاده های زیادی کرد، موارد مصرف این شیره بسیار بالا است که مهمترین و اصلی ترین آن ها شامل:

  • تهیه کردن انواع دسرهای خوشمزه همانند بستنی، فرنی و غیره
  • انواع کلوچه، نان، کیک، پنکیک و غیره
  • انواع حلوا، شله زرد و غیره

با توجه به زیاد شدن میزان عرضه شیره انجیر به بازار داخلی ایران، تشخیص دادن باکیفیت ترین نوع آن از نوع بی کیفیت این محصول برای مردم کاری سخت شده است، به همین خاطر توصیه می شود که برای خریدن این شیره خوشمزه حتما به مراکز با اعتبار مراجعه کنید.

مجموعه ما سالیان زیادی است که در زمینه تولید و توزیع این نوع از شیره های خوراکی فعالیت می کند که در این میان شیره انجیر را با کیفیتی عالی و قیمتی ایده آل به دست مشتریان محترم خود می رساند، برای تهیه و کسب آگاهی بیشتر در رابطه با این نمونه می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.

فروش شیره انجیر

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما