بهترین روش نگهداری شیره انگور + قیمت خرید

شیره انگور یکی از خوشمزه کننده ترین و طعم دهنده ترین چاشنی های شیرین برای انواع دسرها و میان وعده ها می باشد.

نگهداری شیره انگور در ظروف مختلف

امروزه از شیره انگور در ظروف مختلف نگهداری می شود، اما نگهداری آن ها در ظروف مسی و روحی دارای نکات مهمی است که آن را بازگو می کنیم.

بر خلاف تصور عموم که استفاده از ظروف روحی را خوب می پندارند، این ظروف برای نگهداری شیره انگور دارای مضراتی است که نباید از آن ها استفاده کرد، از جمله می‌ توان به بروز بیماری هایی چون یبوست، مشکلات گوارشی و آلزایمر اشاره کرد.

در مقابل، ظروف مسی هستند که از نظر کارشناسان، در صورت قلع اندود شدن آن ها، استفاده از این ظروف برای نگهداری شیره انگور اشکالی ندارد، اما در صورت استفاده طولانی مدت مشکلات ظروف روحی که به آن اشاره شد را در بر دارد.

در باب نگهداری از مواد غذایی در ظروف، مثل شیره انگور صنعتی باید اشاره کرد که در ظرف مسی به خاطر وجود یون های مس برای انسان مضر است، زیرا ترکیب شیره انگور با یون های مس، محیط بازی و یا اسیدی تولید کرده و مسمومیت های شدید و گاها در مواردی مرگ افراد را در بر دارد البته اگر ظروف مسی را قلع اندود کرده و از تماس شیره انگور با مس جلوگیری کنیم، نگهداری شیره انگور در ظروف مسی ایرادی ندارد.

روش های مختلفی برای نگهداری مواد غذایی از جمله شیره انگور اصل وجود دارد، عده ای بر این باورند که در ظرف روحی به خاطر یون های آن، مواد غذایی ماندگارتر و پر خاصیت تر می شود، اما در طی تحقیقات انجام شده کارشناسان، عکس این موضوع کشف شده است، چرا که در پی تماس شیره انگور با یون های روحی، انفعالات شیمیایی انجام می شود که برای بدن افراد مضر بوده و مشکلاتی مانند یبوست و بیماری های دستگاه گوارش از جمله آن ها می باشد.

همیشه روش نگهداری مواد غذایی مثل شیره انگور برای همه سوال بوده که در چه ظرفی نگه داریم؟ امروزه با وجود انواع ظروف برای نگهداری، این کار هم آسان است و هم سخت! برای نگهداری شیره انگور ظروف مختلفی از جمله: آلومینیومی، استیل، پیرکس یا شیشه ای، تفلون و انواع دیگری وجود دارد، اما باید گفت که برای نگهداری از شیره انگور مناسب ترین ظرف به خود افراد و مدت زمانی که می خواهند آن را نگهداری کنند بستگی دارد.

اما سه مشخصه و قانون برای نگهداری مواد غذایی همچون شیره انگور از طرف کارشناسان امر توصیه و پیشنهاد شده که به قرار زیر است:

  1. ظرفی که برای نگهداری شیره انگور استفاده می شود نباید با مواد داخل آن واکنش شیمیایی انجام داده و وارد شیره انگور شود، از این حیث می توان گفت که ظروف پیرکس و شیشه ای مناسب می باشند، چون هیچ واکنش شیمیایی با شیره انگور نداده و مواد مضری را به آن اضافه نمی کنند.
  2. هنگام پخت شیره انگور، باید حرارت به طور یکسان در کل ظرف و مواد داخل آن پخش شود.
  3. در هنگام شستن ظرف پس از اتمام شیره انگور موجود در آن، اثر و بویی باقی نماند که از این لحاظ ظروف شیشه ای بهترین هستند، البته مواردی چون اقتصاد خانواده و مسائل فرهنگی و در دسترس بودن و غیره در این امر بسیار دخیل هستند.

امروزه در کشور ما نگهداری مواد غذایی از جمله شیره انگور در ظرف پلاستیکی متداول شده است، اما باید در این زمینه بدانید که ظروف یکبار مصرف به خاطر شیارهای کوچکی که دارند برای بدن مضر بوده و سرطان زا می باشد و نباید هنگامی که شیره انگور در ظروف پلاستیکی هستند، آن ها را در معرض آفتاب و یا حرارت قرار داد، چرا که در این صورت مواد شیمیایی ظروف یکبار مصرف با شیره انگور واکنش های شیمیایی انجام داده و باعث بیماری های زیادی از جمله سرطان می شود.

همچنین این ظروف برای سلامت زمین و محیط زیست مضر بوده و سلامت آن را به خطر می اندازد، به جای ظروف پلاستیکی یکبار مصرف می توان از ظروف گیاهی یکبار مصرف گیاهی و کاغذی که منشا آن ها ذرت است برای نگهداری شیره انگور استفاده نمود تا در سلامتی خود و در حفظ محیط زیست نقش بسزایی داشته باشیم.

همانطور که می دانید استفاده از چاشنی ها غذا و دسرها را خوشمزه می کند که یکی از آن ها شیره انگور است، اما سوال اینجا است که آن را در چه ظرفی بپزیم، قبل از پاسخ به این سوال از خواص شیره انگور سخن خواهیم گفت.

شیره انگور دارای ویتامین های مختلف بوده و برای تصفیه خون افراد بسیار کارآمد می باشد و نیز برای غلیان و جوشش خون پر فایده بوده و در درمان صفرا تاثیر بسزایی دارد، همچنین شیره انگور در درمان گوارش تجویز شده و از یبوست و حالت تهوع افراد جلوگیری می کند.

در مبحث پخت شیره انگور باید گفت در پخت شیره انگور از دیگ های چدن لعاب دار استفاده کنید، زیرا بعد از پخت و پز به راحتی تمیز شده و حرارت را به خوبی به تمام مواد داخل آن انتقال می دهد.

نگهداری شیره انگور در ظروف مختلف

قیمت خرید شیره انگور

شیره انگور دارای خواص گوناگونی می باشد که مصرف آن برای تمام افراد جامعه ضروری است و قیمت خرید عمده و جزئی آن با یکدیگر تفاوت هایی دارند، همچنین نوع بسته بندی محصول و برند آن نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت آن می باشند.

امیدواریم با فرهنگ سازی مصرف شیره انگور سالم، علاوه بر خوشمزگی محصولات خوراکی در کیفیت سلامت مردم نیز تأثیر گذار باشد، برای داشتن جامعه سالم و به دور از بیماری باید مواد غذایی با بهداشت کامل و مواد اولیه سالم و طبیعی تهیه شود، از این حیث مجموعه ما بسیار توانمند بوده و توانسته است بازار داخلی را در قبضه خود در آورد و در اکثر فروشگاه های مواد غذایی محصولات ما از جمله شیره انگور شهدینا موجود می باشد.

مجموعه ما در زمینه تولید و عرضه انواع شیره های بدست آمده از میوه های مختلف همچون انگور، انجیر، توت و خرما سالیان متمادی تجربه اندوزی دارد و اطمینان می دهیم که محصولات ما از مواد اولیه با کیفیت و کاملا ارگانیک و سالم تهیه شده و سلامتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای داشتن زندگی سالم و به دور از بیماری ها از محصولات ارگانیک مجموعه ما استفاده کنید، جهت خرید محصولات و اطلاع از تنوع آن ها می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایی، به طور قطع این تماس منجر به دائمی شدن خریدهای بعدی شما عزیزان خواهد شد.

قیمت خرید شیره انگور

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما