تولیدکنندگان شیره خرما طبیعی

شیره خرما طبیعی که از زمان های قدیم در ایران کاربرد بسیاری داشته است و بسیاری از کسانی که دارای نخلستان‌ ها بوده اند این گونه شیره ها را تهیه می کردند و به بازار ارائه می‌ دهد .امروزه تولیدکنندگان شیره خرما به صورت های مختلفی این محصول را تهیه و به بازار عرضه می نمایند. شیره خرما طبیعی از جمله محصولاتی ارزان‌ قیمتی است که برای تامین انرژی بدن بسیار مفید و موثر است.

تولیدکنندگان شیره خرما طبیعی

شناخت انواع شیره خرما

شناخت انواع شیره خرما

تولید شیره خرما به روش صنعتی و سنتی انجام می پذیرد. در روش صنعتی خرما را از هر گونه گرد و غبار پاک می نماید و آنها را می شویند. سپس آنها را به قطعات ریز در می آورند و هسته آن را جدا می کنند و آنها را در کوره های بزرگ می‌ ریزند و یک و نیم برابر مقدار خرما به آن آب اضافه می‌ کنند. سپس درب آن را می‌ گذارند و با حرارت بالا آن را می جوشانند .و به مدت یک و نیم تا دو ساعت این عمل را ادامه می‌ دهند. سپس شیره به دست آمده که تصفيه نشده است را وارد مخازن می‌ کنند تا بتوانند این محصول را تصفیه کنند و مزه گس آن را از بین ببرند.

شیره خرمای تصفیه شده، شفاف و خوش طعم است و دارای مزه خوبی است. اما در روش سنتی بعد از برداشت خرما از نخلستان ها آنها را بر روی سبد های قرار می‌ دهد تا شیره خرما با فشار از آنها بیرون بیاید. این گونه شیره ها تیره رنگ هستند و تقریباً مزه گسی دارند. همچنین به دلیل اینکه این گونه خرما ها را در فضای باز قرار می‌ دهند ،استفاده کردند از آن چندان توصیه نمی شود .زیرا که گرد و غبار و حشرات بر روی این گونه خرما ها می‌ نشیند و ممکن است که باعث بیماری افراد شود.

در هر صورت تهیه انواع شیره خرما با روش‌ های گوناگون امکان پذیر است و هر فردی بر اساس سلیقه خود اقدام به خرید شیره خرما می نماید. زیرا که این محصول دارای مقادیر زیادی آهن، کلسیم و مواد معدنی دیگر می باشد.

فروشندگان ممتاز شیره خرما طبیعی

فروشندگان ممتاز شیره خرما طبیعی

کارخانه ها و کارگاه هایی که به تولید شیره خرما می پردازند، این محصول را با قیمتی مناسب به صورت عمده به سایر فروشگاه ها عرضه می کنند. همچنین این محصول مرغوب را می توانید از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری نمایید تا در وقت و هزینه شما صرفه جویی شود و بتوانید محصولی با کیفیت بهتر و بدون واسطه دریافت کنید. همچنین برخی از فروشگاه ها و سوپر مارکت ها اقدام به فروش شیره خرما در بسته بندی های متفاوت و با قیمت های مختلف کردند تا افراد بیشتری بتوانند این محصول مقوی و انرژی زا را تهیه کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما