خصوصیات شیره خرما صنعتی درجه یک و نحوه نگهداری آن

یکی از اصلی ترین محصولات غذایی که به جای شکر در طرز تهیه انواع دسرها مانند حلوا کاربرد گسترده ای دارد و امروزه در تمام خانه های ایرانی وجود دارد، شیره خرما صنعتی درجه یک می باشد که بهداشتی بودن از خصوصیات مهم آن محسوب می شود و در ادامه به نحوه نگهداری آن اشاره شده است.

همانطور که می دانید شیره خرما صنعتی بسته بندی شده چون محصولی پاستوریزه می باشد و در شرایط خلا پر شده است، لذا هیچ گونه عامل بیماری زا و باکتری داخل آن نمی شود.

برای تولید شیره خرما از خرماهای شیرین و شیره دار استفاده می شود محصولی که با این نوع خرماها تولید شده باشد دیرتر دچار کپک زدگی می شود و دوام آن افزایش پیدا می کند و شیره بیشتری به وسیله خرماهای شهد دار تولید می شود، پاستوریزه بودن شیره خرما صنعتی باعث شده نسبت به شیره خرما خانگی ماندگاری بالاتری داشته باشد.

از ویژگی های دیگر شیره خرما مرغوب می توان به عدم استفاده از شکر و طعم دهنده ها در تولید شیره خرما و همگن بودن آن اشاره کرد برای این منظور کافی است مقداری شیره خرما را در دهان خود بگذارید و بچشید و اگر در دهان شیره خرما همانند شکلات، آب شد و چیزی در دهان باقی نماند، نشان می دهد، که آن محصول باکیفیت می باشد.

خصوصیات شیره خرما اصل

آداب و رسوم و علاقه خاص ما ایرانی ها به محصولات غذاهایی سالم سبب شده است که به طبع مصرف شیره خرما اصل در طبخ انواع دسرها، نان ها و غیره جایگاه ویژه‌ای داشته باشد که در این بین خصوصیات بارز شیره خرما درجه یک، طی سالیان متمادی، توجه اغلب مصرف کنندگان را به سمت خود جلب کند و همه ما قطعاً بارها و بارها هنگام تهیه شیره خرما نا خود آگاه به سمت محصولات صنعتی درجه یک با بسته بندی های بهداشتی تمایل پیدا کرده ایم.

خوشبختانه تولیدکنندگان ایرانی در کارخانه ها، نسبت به مخاطبان خود غافل نبوده و سعی دارند که خصوصیات بارز شیره خرما را در حین تولید حفظ کنند و محصولی با کیفیت و غلیظ را در بسته بندی هایی با حجم های متفاوت تولید نمایند تا مخاطبان بتوانند با توجه به بودجه خود حجم مناسب را خریداری کنند.

از خصوصیات شیره خرما درجه یک و مرغوب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای رنگ طبیعی
  • دارای بو و مزه خرما
  • غلظت مناسب

تمام نمونه ها در هر وزنی با توجه به غلظت فوق العاده ای که شیره خرما صنعتی دارد به صرفه بوده و می توانید نسبت به سایر محصولات کم کیفیت و رقیق، مدت زمان بیشتری از شیره خرما صنعتی استفاده کنید.

می دانید که در گذشته اغلب مردم شیره های گیاهی را به روش های سنتی و همچنین استفاده از خرماهای تازه تهیه می کردند که به تبع شیره های خانگی و محلی از غلظت پایین تر، مزه و همچنین رنگ‌ دهی کمتری برخوردار هستند اما ارگانیک بودن و سلامت فوق ‌العاده شیره خرما خانگی بر هیچکس پوشیده نیست ولیکن امروزه شیره خرما صنعتی با ترکیب خاص و پروسه تولید حرفه ا‌ی خود توانسته اند جایگاه شیره های سنتی را به خود اختصاص داده و با طعم و عطر فوق العاده و همچنین رنگ خاصی که به انواع دسرها می بخشند به یکی از چاشنی های جدایی ناپذیر در تهیه بسیاری از خوراکی های خوشمزه تبدیل شوند.

امروزه کارخانه های تولیدی سعی داشته که در فصول برداشت خرما با جمع آوری مرغوب ترین، تازه ترین، خوش رنگ و لعاب ترین نمونه این محصول و همچنین روش های خاص و اصولی نگهداری و در نهایت تهیه شیره از خرماهای درجه یک محصولی را تولید کنند که از نظر تمام استانداردهای بهداشتی و ملاک های مورد تایید سازمان های مرتبط با مواد غذایی جایگاه به خصوصی را کسب کنند.

همانطور که می دانید یکی اصیل ترین و قدیمی ترین نمونه شیره های خوراکی، شیره خرما می باشد که از گذشته های دور نیز به عنوان یک محصول پرخاصیت برای سلامتی بدن مورد مصرف قرار گرفته و امروزه نیز با کاربرد و فواید هر چه بیشتر شناخته شده شیره خرما، مراکز مختلفی سعی داشته که به روش های مکانیزه و فرمولاسیون های خاص انواع مختلف این محصول را تهیه و توزیع کنند.

خصوصیات شیره خرما اصل

نحوه نگهداری شیره خرما

تمام خواص و ارزش غذایی خرما در شیره خرما صنعتی درجه یک نیز وجود دارد بنابراین می توان گفت نحوه نگهداری آن نیز دارای اهیمت بالایی است.

برای نگهداری شیره خرما باید آن را در محیطی خنک و خشک قرار دهید وجود رطوبت باعث می شود اگر محصول در بسته بندی فلزی باشد، دچار زنگ زدگی شود، که این می تواند باعث فاسد شدن کل مواد غذایی شود.

هنگامی که شیره خرما صنعتی بسته بندی شده در قوطی را می خواهید مصرف کنید باید آن را داخل ظروف شیشه ایی بریزید و در یخچال قرار دهید.

در این جا لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که اگر قسمتی از شیره خرما دچار کپک زدگی شده است باید شیره را کاملا دور بریزید گاهی اوقات دیده می شود که برخی از افراد کپک روی محصول را بر می دارند و مابقی شیره خرما را استفاده می کنند که این واقعا اشتباه می باشد و کپک زدگی ممکن است به بقیه قسمت های شیره خرما سرایت کرده باشد و باعث خراب شدن شیره خرما شود.

برای برداشتن شیره خرما از قاشق چرب استفاده نکنید و همیشه از قاشق تمیزی برای برداشتن محصول استفاده نمایید، مرغوب ترین شیره خرما باید هنگامی که مورد استفاده قرار می گیرد رنگ طبیعی داشته باشد و اگر رنگ ان به شدت تیره یا روشن بود نشان می دهد، که خرمایی که در تولید آن استفاده شده لکه یا خرابی داشته و یا ممکن است شیره خرما در حین تولید زیاد حرارت دیده باشد.

مصرف این محصول باعث کاهش خطر فشار خون بالا می شود و تنش در شریان ها و عروق خونی را کاهش می دهد و در رگ ها گردش خون را افزایش می دهد و باعث کاهش فشار خون می شود.

شیره خرما برای درمان سرماخوردگی مفید است، چون منبع ویتامین A و ویتامین C می باشد همچنین برای رفع یبوست و بهبود حرکات روده مفید است و این به واسطه فیبری می باشد که در خرما وجود دارد.

بهترین و مرغوب ترین شیره خرما صنعتی را می توانید بدون واسطه و عمده از مجموعه ما خریداری کنید و با پر کردن فرم فروش سفارش خود را انجام دهید و خریدی با اطمینان داشته باشید.

نحوه نگهداری شیره خرما

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما