خواص شیره انجیر خشک در طب سنتی

در این که فواید درمانی و ارزش های غذایی بیشمار شیره انجیر خشک بر هیچ کس پوشیده نیست، امر واضحی است که در طب سنتی بسیار مفید واقع شده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص شیره انجیر خشک

در اینجا می خواهیم خواص شیره انجیر خشک در طب سنتی را مورد بررسی قرار دهیم و بدانیم که فواید، ارزش غذایی و فواید درمانی آن از لحاظ علم پزشکی و طب سنتی به چه صورت است.

اغلب شما عزیزان می دانید که بهترین حالت رشد و میزان ثمر دهی درخت انجیر متعلق به مناطق گرم و خشک می باشد و در ایران نیز با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم های مساعد میزان تولیدات انجیر رقم قابل ملاحظه‌ ای است و انواع مختلفی از این میوه که هر یک سایز، ظاهر، رنگ، بافت، شیرینی و طعم خاص خود را دارند تولید شده و به صورت تازه، خشک شده و یا شیره برای مصارف خوراکی و دارویی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

می دانید که میوه‌ انجیر مدت زمان کوتاهی به صورت تازه قابل استفاده است چرا که محصولی فصلی بوده و نمی توان به طور چهار فصل نمونه تازه را مورد استفاده قرار داد لذا سعی می شود که به اشکال مختلف فرآورده های متنوعی از انجیر تازه را تهیه کنند تا بتوان در باقی روزهای سال نیز از ارزش خوراکی و خواص درمانی این میوه مفید و خوشمزه بهره‌ مند شد.

جالب است بدانید که فواید و ارزش غذایی شیره انجیر از محصول تازه این میوه به مراتب بیشتر بوده و حاوی مقادیر بیشتری کالری، فیبر، آنتی اکسیدان و کربوهیدرات است و با توجه به فواید فوق العاده ای که برای تقویت بدن و درمان امراض مختلف در شیره انجیر خشک وجود دارد سبب شده است که حکیمانی چون ابو علی سینا و بقراط آن را منبعی مغزی و درمان کننده برای امراضی همچون صرع، سرفه، التهاب و مشکلات عصبی بدانند و طب سنتی نیز که طبیعت این میوه را گرم می داند، برای درمان بسیاری از بیماری های مختلف من جمله سرد مزاجی مصرف شیره انجیر خشک را توصیه می کند.

شاید برخی از شما همراهان عزیز گمان کنید که خواص شیره انجیر خشک نسبت به انجیر تازه کمتر است اما جالب است بدانید که با توجه به کاهش قابل ملاحظه آب و رطوبت انجیر در شیره بدست آمده از آن باید گفت که این محصول به مراتب از نمونه تازه مقوی تر بوده و شیره گیری آن هیچ تاثیری بر فواید فوق العاده تقویت کننده و ارزش های بیشمار درمان کننده این میوه ندارد.

برخی از خواص شیره انجیر خشک شامل موارد زیر می باشند:

  • اولین و بارز ترین خصلت انجیر خاصیت ملین این میوه بوده که به دلیل مقادیر بالای فیبر و آنزیم های تحریک کننده سبب افزایش ترشحات جداره روده و معده شده و هضم غذا و دفع را تسهیل می کند.
  • فیبر موجود در شیره انجیر خشک اشتهای کاذب را از بین برده و با ایجاد احساس سیری سبب کم خواری و در نتیجه کاهش وزن مخاطب می شود.
  • با مقادیر بالای مس، روی، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و بسیاری از ویتامین ها سبب تقویت سیستم ایمنی، افزایش نیروی دفاعی و تقویت و رشد بیشتر و عملکرد بهتر اعضا، ماهیچه ها، استخوان ها و ارگان های بدن می شود.
  • سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که فعالیت های مضر و خطرناک رادیکال های آزاد را غیر فعال کرده و به این ترتیب از بروز و یا افزایش سلوله ای سرطانی جلوگیری می کند و همچنین با کاهش فشار کلسترول و قند مضر خون از ایجاد بیماری ها و نارسایی های قلبی جلوگیری می کند.
  • میزان بالای ویتامین و آهن در شیره انجیر خشک به درمان کم خونی و فقر آهن کمک کرده و همچنین با تامین کالری و مواد مغذی مورد نیاز بدن جهت متابولیسم روزانه و فعالیت های ورزشی و کاری از ایجاد ضعف، بی حالی، سر گیجه، عدم تعادل و ناتوانی قوای جسمانی جلوگیری می کند.
  • مقادیر بالای ویتامین و آنتی اکسیدان در این شیره خوراکی یک تقویت کننده فوق العاده طبیعی جهت جلوگیری از ضعف، ریزش، پوکی مو است و همچنین یک تقویت کننده پوست بوده و سبب کلاژن سازی و پیشگیری از پیری و چروک پوست می شود.

خواص شیره انجیر خشک

خرید شیره انجیر خشک

فواید خاص درمانی و غذایی بالایی که در شیره انجیر خشک نهفته است سبب شده که میزان خرید ان افزایش یابد چرا که در طب سنتی نیز مصرف این خوراکی به شدت توصیه می شود و افراد در هر رده سنی می توانند با رعایت اعتدال این محصول را در شیر یا آب ولرم ترکیب کرده و میل نمایند.

می دانید که طب سنتی یکی از مخالفان سر سخت در زمینه طبیعت سرد و مشکلات ناشی از سرد مزاجی است و در راستای درمان طبع سرد و عارضه های مختلفی که به دنبال دارد سعی کرده که انواع فرآورده های خوراکی سالم من جمله شیره انجیر خشک را از نظر گرم بودن و یا سرد بودن طبیعت مورد بررسی قرار دهد و در نتیجه با کشف طبیعت گرم انجیر توصیه می ‌شود که به صورت میان وعده و یا ناشتا شیره انجیر خشک را مصرف نمایید و به این ترتیب از مشکلات سرد مزاجی من جمله مشکلات گوارشی، سردی سیستم گوارش، نفخ، یبوست، غلبه بلغم، مشکلات سودایی و غیره جلوگیری کنید.

علاوه بر مشکلات سردی بدن، مصرف شیره انجیر خشک می تواند سیستم عصبی را تقویت کرده و با ایجاد احساس آرامش و تمدد اعصاب از تنش های اخلاقی و فشارهای روحی و روانی بکاهد و به‌ تبع سلامت سیستم عصبی بر سلامت سایر اعضا و ارگان های بدن شما موثر خواهد بود و همچنین خاصیت تسکین دهنده، ضد التهابی، آنتی باکتریال، ضد عفونی کننده و ملین شیره انجیر خشک سیستم تنفسی شما را تقویت کرده و از آسم، تنگی نفس، سرفه، گلو درد، آنفولانزا، سرما خوردگی و بسیاری از مشکلات دیگر جلوگیری می کند.

مواردی که اشاره شد نمونه های ناچیزی از خواص فوق العاده شیره انجیر خشک است که سبب می ‌شود طب سنتی و علم پزشکی مصرف این محصول را برای تمامی رده های سنی و جنسی توصیه کند.

لذا برای خرید کافی است در هر فصلی و تنها از طریق سفارش آنلاین توسط سایت ما با کیفیت ترین و تازه ترین نمونه شیره انجیر خشک صادراتی و خوشمزه را در حجم دلخواه سفارش دهید، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

خرید شیره انجیر خشک

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما