خواص شیره انجیر در بارداری و مواد مغذی موجود در آن

هر خوراکی که در دنیا وجود دارد دارای خواص و مضراتی برای بدن انسان است البته مصرف بعضی خوراکی ها فقط برای سلامتی انسان ضرر است و هیچ خواصی ندارد، یکی از خوراکی های خوشمزه شیره انجیر و مواد مغذی موجود در آن است که اگر در دوران بارداری مصرف شود خواص فراوانی را به مادر و جنین می رساند در ادامه با این خواص آشنا می شوید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

زمانی که در دوره بارداری به پزشک مراجعه می کنید پزشک برای شما خوراکی های که دارای آهن است تجویز می کند و تاکید می‌ کند که حتما از خوراکی های مقوی که دارای آهن هستند در طول روز استفاده کنید تا سیستم ایمنی بدن شما و جنین تقویت شود، شیره انجیر یکی از آن خوراکی های سرشار از آهن است.

شیره انجیر بخاطر داشتن این مواد معدنی همان طور که قبلا گفته شد برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان کم خونی بسیار مفید است همچنین مصرف شیره انجیر در دوران بارداری باعث می شود دهانه رحم باز شود و موقع زایمان با درد کمی مواجه شوید که به آسانی بتوانید آن را تحمل کنید.

این گفته اثبات شده است چون این آزمایش را بر روی ۶٩ زن باردار انجام داده اند و دریافت کرده اند تمامی خانوم هایی که شیره انجیر در دوره بارداری به میزان لازم مصرف کرده اند زایمان راحت و بهتری داشته اند.

بیماری که اکثر خانوم ها در دوره بارداری به آن مبتلا می شوند یبوست است، يبوست برای یک فرد که باردار هم نیست بسیار سخت و آزار دهنده است برای اینکه به این مشکل در دوره بارداری دچار نشوید بهتر است هر روز مقداری شیره انجیر در آب گرم حل کنید و بخورید.

شیره انجیر باعث درمان و پیشگیری یبوست در بارداری می شود، علاوه بر این یکی از مهم ترین مواد مغذی شیره انجیر، اسید فولیک است که از نقص های مادرزادی نخاع و مغز جنین به خوبی جلوگیری می کند همچنین شیره انجیر دارای مقادیر زیادی ویتامین K است که این ویتامین می تواند برای رشد استخوان های جنین و تقویت استخوان های مادر مفید باشد.

کمبود این ویتامین برای جنین می توانند خطرناک باشد پس، از خوردن خوراکی های که ویتامین K دارد پرهيز نکنید، شیره انجیر می تواند کلسترول بد خون را به راحتی کاهش دهد همچنین این شیره سرشار از پتاسیم است که می تواند فشار و نمک خون را در بارداری کنترل کند.

پتاسیم از گرفتگی عضلانی که در بارداری بسیاری از خانوم ها دچار آن می شوند پیشگیری می کند، بدن خانوم ها در دوران بارداری به کالری زیادی احتیاج دارد مصرف کمی شیره انجیر در هر روز می تواند کالری مورد نیاز بدن را بر طرف کند.

البته اگر نگران هستید که با مصرف هر روزه شیره انجیر دچار اضافه وزن بارداری شوید لازم نیست که نگران باشید زیرا این شیره علاوه بر اینکه اضافه وزن به همراه ندارد، با احساس سیری که در شما ایجاد می کند از اضافه وزن بارداری جلوگیری می کند.

ارزش غذایی شیره انجیر

یکی از مغذی ترین و خوشمزه ترین میان وعده ها در دنیا شیره انجیر است اما باید بدانید که خواص شیره انجیر فقط برای دوران بارداری نیست در این قسمت از مطلب برای شما ارزش غذایی این محصول به همراه سایر خواص آن قرار داده می شود.

شیره انجیر دارای مقدار زیادی فیبر است که فیبر خاصیت ملین دارد که باعث هضم بهتر غذا می شود در نتیجه فرایند دفع را راحت می کند و در درمان و پیشگیری از یبوست هم بسیار مفید است.

مصرف روزانه شیره انجیر می تواند باعث رشد باکتری های مفید در دستگاه گوارش شود.

ویتامین آ و کاروتنوئید موجود در شیره انجیر می توانند از شب کوری که علائمی شبیه به خشکی و عفونت چشم به همراه دارد را پشگیری کنند.

بدن انسان برای سرحال بودن احتیاج به انرژی دارد شما می توانید به جای انرژی زاهای کارخانه ای از شیره انجیر که انرژی زا است استفاده کنید.

بسیاری از دکترهای تغذیه برای تامین انرژی کودکان خوردن شیره انجیر را پیشنهاد می کنند همچنین این میان وعده خوشمزه سرشار از ویتامین B است که این ویتامین می تواند برای آرام کردن اعصاب و رفع خستگی و ضعف مفید باشد.

بسیاری از خانوم ها دوست دارند که صورتی تپل و پر داشته باشند باید گفته شود با خوردن روزانه شیره انجیر می توانید به این خواسته خود به راحتی برسید البته بسیاری از خانوم ها هم دنبال یک پوست صاف هستند شیره انجیر دارای ویتامین های D و C است که برای سلامتی و صاف بودن پوست بسیار مفید است.

پیشنهاد می شود افرادی که دنبال موهای پر پشت هستند از خواص شیره انجیر برای مو غافل نشوند چرا که مصرف شیره انجیر برای تقویت فولیکول های مو خوب است و باعث رشد بیشتر موها می شود.

تمامی مواد مغذی موجود در شیره انجیر برای تقویت قوای جنسی بسیار مفید است شما می‌ توانید به جای داروهای شیمیایی برای تقویت و استقامت قوای جنسی از شیره انجیر استفاده کنید.

ارزش غذایی شیره انجیر

شیره انجیر در شیردهی

در متن قبلی راجع به خواص شیره انجیر در دوران بارداری و شیردهی مطالبی گفته شود پس باید متوجه شده باشید خوردن شیره انجیر در دوران بارداری برای مادر و جنین هیچ خطری ندارد اما بهتر است برای اطمینان بیشتر از پزشک خود برای مصرف آن مشورت بگیرید.

برای استفاده از شیره انجیر می توانید مقداری از آن را داخل شیر گرم یا آب ولرم ریخته و با قاشق به خوبی مخلوط کنید البته می توانید آن را به عنوان میان وعده با کره یا خامه میل کنید.

طعم شیره انجیر به حدی خوشمزه است که هیچ وقت نمی توانید به راحتی از آن بگذرید، روزانه بهتر است حداقل یک یا دو قاشق شیره انجیر بخورید تا به نتیجه برسید.

اگر با خواندن تمامی این خواص قصد خرید شیره انجیر را دارید و می خواهید با خرید آن از تمامی خواصش در هر دوره ی از زندگی بهره ببرید می توانید برای یک خرید آنلاين و مطمئن مجموعه ما را انتخاب کنید.

شیره انجیر در شیردهی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما