خواص شیره خرما از نظر طب سنتی

محصولات بی شماری همچون شیره خرما در جهان وجود دارند که علاوه بر طعم بی نظیر دارای خواص شگفت انگیزی می باشند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص شیره خرما

در این بخش قصد داریم تا توضیحات جامعی را در رابطه با خواص شیره خرما مطرح کنیم تا بتوانید به صورت کامل به این موضوع پر اهمیت پی ببرید.

حال باید به این مورد اشاره داشته باشیم که شیره خرما دارای فاکتورهای بسیار ایده آل بوده که با استفاده از آن ها می تواند از بیماری های مختلفی جلوگیری کرده و حتی آن ها را درمان کند، برای درک بهتر این موارد را معرفی می کنیم.

شیره خرما سرشار از پلی فنول ها است که آنتی اکسیدان های قوی به شمار می روند و باید به این مورد مهم اشاره داشت که آنتی اکسیدان های موجود در این محصول می تواند رادیکال های مهمی را در بدن آزاد کرده و مانع از بیماری هایی از جمله سرطان شود.

بدن در طی متابولیسم و ​​سایر فرآیندها ROS تولید می کند که قرار گرفتن در معرض سموم، مانند دود تنباکو، می تواند سطح ROS را افزایش دهد، سطوح بالای ROS می تواند منجر به استرس اکسیداتیو شده و در نتیجه منجر به آسیب سلولی و التهاب شود، مهمتر از هر چیزی استرس اکسیداتیو ممکن است به بیماری متابولیک، سرطان و سایر مسائل سلامتی کمک کند که آنتی اکسیدان ها به حذف ROS از بدن کمک می کنند.

در نتجیه آنتی اکسیدان های موجود در شیره خرما می توانند به حذف ROS و محافظت از بدن در برابر آسیب کمک کنند.

شیره خرما حاوی مواد مغذی فراوانی است و منبع خوبی از انواع ویتامین ها بوده که از مهمترین آن ها می توان به ویتامین E، ویتامین K و منیزیم اشاره داشت که هر یک از آن ها وظیفه خاصی را در بدن ایفا می کنند از همین رو وظایف آن ها را برایتان ارائه می کنیم:

  • ویتامین E که یک آنتی اکسیدان است.
  • ویتامین K که برای لخته شدن خون ضروری است.
  • منیزیم به مدیریت فشار خون و سطح گلوکز کمک می کند.

شیره خرما را به عنوان یکی از داروهای طبیعی می توان بر شمرد زیرا به درمان یا پیشگیری از سرطان پروستات کمک می کند.

هم چنین علاوه بر درمان سرطان پروستات می تواند در درمان بسیاری از سرطان های دیگر نیز دخالت داشته باشد چرا که ترکیبات موجود در آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ممکن است به پیشگیری از سرطان سینه، ریه و پوست نیز کمک کند.

ترکیبات موجود در شیره خرما به جلوگیری از تشکیل پلاک های آمیلوئید در هیپوکامپ هم کمک می کند چرا که تحقیقات مهمی انجام گرفت و محققان در این باره آزمایشی را انجام دادند که با نتیجه موفقیت آمیزی رو به رو شدند از همین رو نویسندگان شواهدی یافتند که نشان می ‌دهد ترکیبات موجود در شیره خرما به بازیابی فعالیت آنزیم های خاصی کمک می ‌کند به همین ترتیب محققان پیشنهاد می کنند که شیره خرما می تواند در درمان بیماری آلزایمر نقش داشته باشد.

بیماری های روده ای نیز یکی از شایع ترین مشکلات در جهان هستند که بر اثر موارد پیش پا افتاده گریبان گیر افراد زیادی می شوند که با مصرف شیره خرما می توان این مشکل را از بین برد چرا که ترکیب پلی فنول ها در این جا هم این مشکل را از بین برده و التهاب روده ای و بسیاری از مشکلات آن را از بین برده و سبب درمان آن شده اند.

ترکیبات موجود در شیره خرما می ‌تواند برخی از سیگنال های ژنتیکی را که به استئوآرتریت (OA) کمک می ‌کنند، خاموش کند این نشان می دهد که شیره خرما می تواند به جلوگیری از شروع این بیماری کمک کند.

در یک کارآزمایی بالینی در سال 2016 چند نفر از افرادی را که به بیماری آرتروز مبتلا بودند را به خوردن شیره خرما تشویق کردند که پس از طی چند روزه متوجه شدند که ترکیبات موجود در این شیره به راحتی به عمل غضروف سازی افراد کمک کرده و در نهایت سبب درمان بیماری آن ها گشته است.

شیره خرما ممکن است به کاهش فشار خون و محافظت از قلب و عروق کمک کند چرا که دانشمندان در سال 2012 پس از تحقیقاتی دریافتند که شیره خرما می تواند استرس اکسیداتیو در سیستم قلبی عروقی را کاهش دهد و خطر ابتلا به موارد زیر را کاهش دهد:

  • تشکیل کلسترول
  • تجمع چربی های ناسالم یا لیپیدهای اکسید شده در رگ های خونی
  • توسعه آترواسکلروز

مصرف روزانه شیره خرما به کاهش فشار خون سیستولیک کمک می کند چرا که شواهدی طی مدتی مبنی بر کاهش قابل توجه فشار خون پس از مصرف شیره خرما یافت شد از همین رو نویسندگان خاطر نشان می کنند که مصرف منظم این محصول می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب باشد.

موارد بسیاری هم در خصوص این محصول معجزه آسا در زمینه درمان بسیاری از بیماری های دیگری همچون دیابت، مشکلات جنسی، مشکلات حافظه و غیره وجود دارد که به راحتی می توانید با مصرف شیره خرما به تمامی بیماری ها خاتمه دهید.

خواص شیره خرما

شیره خرما در طب سنتی

شیره خرما خواص زیادی دارد از همین جهت در طب سنتی استفاده های بسیار زیادی از آن می شود چرا که دارای اهمیت بالایی بوده و مورد استقبال بسیاری از افراد واقع شده است.

محصول مورد نظر علاوه بر خواص بی شماری که دارد به عنوان یکی از برترین چاشنی ها و شیرین کننده های طبیعی به شمار رفته و در دسرها، کیک ها و بیسکویت های مختلفی از آن استفاده می شود تا مصرف کننده به طعم عالی آن ها پی ببرد.

بدین ترتیب در ادامه قصد داریم تا در رابطه با این محصول توضیحات بسیار مهمی را در اختیارتان قرار دهیم تا به راحتی بتوانید به راز اهمیت آن پی ببرید پس با ما همراه باشید.

در بخش پایانی هم در رابطه با شیره خرمای شیرین در طب سنتی، محتوای مختصری را مطالعه خواهید کرد و پس از آن راه حل های خرید آن را برایتان بیان می کنیم تا خرید اصولی و دقیقی را بتوانید تجربه کنید.

همان طور که در بخش های قبلی هم در مورد فواید این محصول صحبت شد، دانستیم که شیره خرما دارای معجزه بسیار بالایی بوده که در طب سنتی توسط پزشکان به مراجعین سفارش می شود.

به همین دلیل می دانیم که بسیاری از شما کنجکاو هستید تا این که بدانید چگونه می توانید این محصول را خریداری کنید، از همین رو باید گفت که علاوه بر مطالعه محتویات جامع مطالب می توانید خرید خود را از کارشناسان فروش ما انجام دهید و هر سوالی که به ذهنتان می رسد را با آن ها مطرح کنید تا بتوانید یک خرید کاملا ایده آل را به صورت اینترتی از ما داشته باشید.

آرزوی ما برای مشتریان عزیزمان این است که پس از خرید احساس رضایت از محصول خریداری شده را داشته و برای خرید مجدد آن به ما مراجعه کنند.

شیره خرما در طب سنتی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما