راهنمای خرید شیره توت خانگی و صنعتی + قیمت عالی

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که سعی دارند تا از شیره توت صنعتی و کارخانه ای کمتر استفاده کرده و یا مجدد شیره توت خانگی را جایگزین کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

شیره توت خانگی و صنعتی

درست است که استفاده از محصولات تازه و ارگانیک مانند شیره توت باعث ارتقاء و افزایش سطح سلامت افراد می شود، اما توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که این محصولات در چه شرایط بهداشتی و از چه ترکیباتی و تحت نظر چه اشخاصی تهیه شده اند ؟

از جمله مزایای تهیه شیره توت در خانه می توان به این نکته اشاره کرد که در صورتی که شیره توت در منزل و زیر نظر خود فرد تهیه شود، می تواند مناسب تمام افراد خانواده باشد به عنوان مثال: از شکر کمتر، جهت بیماران دیابتی و غیره در تهیه آن استفاده می شود.

اما در شرایطی که فرد مستقیما نظارتی روی شیره توت نداشته باشد و توسط افراد غیر کارشناس تولید شود می تواند باعث به خطر افتادن سلامت خانواده گردد، به این دلیل که متاسفانه به علت عدم نظارت نهادهای بهداشتی بر روی محصولاتی که در منازل تولید می شود امکان آلودگی به جهت عدم رعایت بهداشت همچنین افزودنی های ضد کپک و خطرناک فراوان است.

متاسفانه از دیگر معایب پخت شیره توت در خارج از فضای کارخانه ای مجهز می توان به تولید سم خطرناک هنگام پخت شیره توت خانگی به دلیل عدم وجود تجهیزات کارخانه ای و سیستم خلأ، حرارت دهی در دمای بالا اشاره نمود، این سم خطرناک آلترامید نام دارد.

چنانچه شیره توت در کارخانه معتبر تهیه شود از این سم خبری نیست چرا که حرارت دهی از طریق سیستم خلأ و در دمای زیر 70 درجه انجام و شیره توت مرغوب تهیه می شود.

در تهیه شیره توت صنعتی که در کارخانه های معتبر تولید و با نشان استاندارد به بازار عرضه می گردد به علت نظارت نهادهای بهداشتی، کارخانه مجاز به استفاده از هیچ نوع ماده افزودنی غیر مجاز نبوده و نیستند.

کارخانه های معتبر تولید کننده شیره توت مرتبا از طریق نهادهای نظارتی بهداشتی مورد سنجش و بررسی قرار می گیرند و در نتیجه تمامی مراحل تولید شیره توت صنعتی از انتخاب توت مرغوب و رسیده تا داشتن مابقی مشخصات لازم در ترکیبات شیمیایی و فیزیکی محصول دارای کیفیت لازم می باشند.

یکی از عواملی که باعث عدم اعتماد به کیفیت شیره توت که بدون نظارت تولید شده است، می شود دغدغه استفاده از رنگ و مواد افزودنی مصنوعی و غیر مجاز است.

غالبا شیره توت که توسط افراد سودجو و بدون نظارت لازم تولید می شود از توت های نارس و توت هایی که بخشی از آنها به رنگ سبز است تهیه می شود.

قسمت سبز رنگ توت دارای سمی است که بسیار آسیب رسان است و غالبا این افراد جهت افزایش غلظت شیره، موادی چون نشاسته و غیره به آن می افزایند که البته این مواد به عنوان مواد غیر مجاز در تهیه شیره توت محسوب می شوند.

مسلما شیره توتی که از این طریق و با این مواد تولید شده است، دارای رنگ نامناسب می باشد به همین جهت این افراد برای فریب مصرف کنندگان از رنگ مصنوعی و غیر مجاز استفاده می کنند، که متاسفانه از این طریق هم با سلامت افراد بازی می کنند.

اگر چنانچه رنگ مصنوعی خوراکی، بیشتر از حد مجاز به محصول شیره توت اضافه گردد، باعث بروز مشکلات گوارشی، کلیه و کبد می شود که این مورد نیز بر اهمیت استفاده از شیره توت باکیفیت تاکید دارد.

از مزایای عالی شیره توت خانگی، ارگانیک بودن آن است و اینکه از هیچ مواد نگهدارنده و یا رنگ غذایی در ترکیب آن استفاده نشده است و تنها ماده اولیه آن میوه توت رسیده و شیرین و ابدار می باشد که مقداری کمی شکر در صورت نیاز به آن افزوده شده است.

این محصول (شیره توت) توسط تولید کنندگان مجرب با رعایت بهترین استانداردها تولید می شود و بر این اساس دارای رنگ طبیعی و خوش رنگ قهوه ای روشن تا تیره می باشد و فاقد هر گونه رنگ های مصنوعی است.

این محصول (شیره توت خانگی) با قیمت بسیار مناسب و ارزانتر از شیره توت صنعتی به فروش می رسد و این به دلیل هزینه کمتر تولید شیره توت خانگی می باشد و اینکه هزینه بسته بندی آن بسیار مناسب و ارزان تر می باشد.

البته مشتریان در هنگام خرید شیره توت سالم لازم است، اطلاعات کافی در مورد محصولات مرغوب داشته باشند تا بتوانند به راحتی محصولات مرغوب را تشخیص دهند و با انتخاب عرضه کنندگان معتبر این محصول را با کمترین هزینه خریداری نمایند.

شیره توت خانگی و صنعتی

تشخیص شیره توت سالم و خرید آن

برای تشخیص شیره توت سالم از ناسالم، راهکارهای متعددی معرفی شده است، اولا به خاطر داشته باشید که برند محصول شما دارای نشان استاندارد و معتبر باشد.

دوما، اینکه اگر قصد خرید شیره توت خانگی دارید حتما با نظارت فردی شما یا افراد معتمد شما باشد.

سومین مورد دارای اهمیت این است که مراقب باشید که شیره توت شما از توت رسیده و مرغوب تهیه شده باشد، که این موضوع از روی رنگ شیره توت قابل تشخیص می باشد.

در حقیقت شناخت شیره توت سالم از ناسالم کار ساده ای نیست به همین جهت تأکید و پیشنهاد ما استفاده از شیره توتی است که در کارخانه معتبر و دارای استانداردهای مختلف، تهیه شده است.

در واقع با افزایش سطح فرهنگ مصرف کنندگان، جامعه به سمت استفاده ازشیره توت هایی که دارای پروانه ساخت، استاندارد و سری ساخت هستند، پیش می رود و البته باید به دنبال تشکیل سیستم خود نظارتی بود که افراد از خرید محصولات فاقد اعتبار، خودداری نمایند.

بنابراین در پاسخ به این سوال که شیره توت خانگی یا شیره توت صنعتی کدام یک مناسب ترند؟ باید یادآور شد که شرایط تولید، سیستم فرآوری، سیستم نظارتی، کنترل محصول از نظر کیفی، بهداشتی و سلامت مواد اولیه و ترکیبات بسیار حائز اهمیت است.

مجموعه شهدینا در کنار شما است تا با معرفی برندهای معتبر که دارای استانداردهای ملی و بین المللی هستند علاوه بر کمک به افزایش سطح سلامت جامعه و کوتاه کردن دست سودجویان، خریداران محترم بدون کوچکترین دغدغه، با قیمت کارخانه شیره توت اصل و استاندارد را از برندهای مختلف به راحتی شناسایی و خرید کنند.

تشخیص شیره توت سالم و خرید آن

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما