شیره انجیر برای دیابت به همراه دیگر خواص شگفت انگیز آن

عموما افرادی که از بیماری های قند رنج می برند باید رژیم غذایی خاصی را داشته باشند تا کنترل قندخون آن ها امکان پذیر باشد، لذا مصرف شیره انجیر به همراه خواص شگفت انگیز آن برای افرادی که دیابت دارند یا دچار دیگر بیماری ها هستند با ایجاد دغدغه فکری جهت استفاده یا عدم استفاده آن‌، مشکلاتی را در وعده های غذایی آنان به وجود آورده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

شیره انجیر طبیعی در بازار فروش دارای دو نوع است که همواره با نام صنعتی و سنتی شناخته می شود، از این رو افراد دیابتی با راحتی خیال نوع سنتی این محصول را مورد مصرف قرار داده و می توانند استفاده عالی را در انواع خوراکی های خود داشته‌ باشند لذا در مصرف نوع صنعتی این محصول، تفکراتی رایج است که آنان را از تناول این محصول باز داشته است.

عموما در تولید شیره انجیر سنتی استفاده از شکر مجاز نبوده و به صورت طبیعی و ارگانیک از انجیر برای به دست آمدن طعم شیرین محصول استفاده می شود لذا طبیعی بودن طرز تهیه باعث جذب مصرف کنندگان برای استفاده می شود.

نوع صنعتی‌ شیره انجیربا اینکه در شرایط تولیدی خود همواره از بهداشت و بهترین روش استفاده می شود ولی مصرف شکر یا شیرین کننده طبیعی که برخی از تولید کنندگان در تولید محصولات خود به کار می گیرند، می تواند در طعم شیرین شیره انجیر نقش داشته باشد لذا بنابراین وجود میزان بالای ساکاروز در داخل این دسته از محصولات که دارای شکر هستند، منجر به بالا رفتن قند خون می گردد.

با تفاسیر مزبور همواره بهتر است افراد دیابتی در مصرف شیره انجیر صنعتی که دارای شکر است‌ محدودیت داشته باشند و در صورت تمایل مقدار اندکی از آن را صرفا برای طعم گیری خوراک یا دسر مورد نظر استفاده کنند.

مصرف نوع خانگی یا سنتی شیره انجیر که فاقد شکر است، هیج منعی نداشته و عموما شیرین بودن آن نیز به دلیل طعم شیرین انجیری است که مورد استفاده بوده است، لذا قند طبیعی انجیر به دلیل عدم نیاز به انسولین در داخل خون به راحتی جذب و دفع گردیده و مشکلی را برای کمبود انسولین افراد دیابتی ندارد.

خواص شیره انجیر سیاه

در کنار وجود درصد چشمگیری قند در داخل جدول ارزش غذایی ۱۰۰ گرم شیره انجیر سیاه شیرین، طبیعتا ویتامین و املاح مختلفی نیز مشاهده می گردد که با بررسی آن ها می توان بهترین نتیجه را از استفاده محصول برد، در ادامه به خواص مهم این محصول برای بدن اشاره شده است.

آنتی اکسیدان قوی که شیره انجیر دارا است به عنوان سپر درمانی در برابر مبتلا شدن به ویروس های جدید و قدیمی بوده و طبعا به افزايش قدرت سیستم ایمنی بدن کمک خواهد نمود.

شیره انجیر امروزه استفاده بی نهایتی را به عنوان چاشنی غذایی در پختو  سرو دسرهای مدرن و سنتی دارا است، به عبارتی از این محصول به غیر از زمان پخت که به عنوان چاشنی و مواد اولیه بهره گرفته می شود به صورت سس نیز برای سرو بستنی، فرنی و غیره استفاده می گردد.

شیره انجیر طبعا در نوع سنتی و صنعتی نیز در بازار فروش عرضه می شود چون بسیاری از کسب و کارهای خانگی با داشتن مجوز فعالیت در کارگاه های کوچک توانسته‌ اند تولید شیره انجیر سنتی را با حداقل ترین امکانات داشته باشند و با عرضه به بازار داخلی جهت کسب درآمد اقدام موثری را انجام دهند.

نوع سنتی شیره انجیر شیرین فقط به دلیل ارگانیک بودن مواد اولیه ای است که از آن استفاده می شود ولی در مقایسه با نوع صنعتی‌، همواره از شرایط بهداشتی و زمان نگهداری کوتاه تری برخوردار بوده و باید طبق این تفاسیر در حجم های کمتر خریداری و مصرف گردد.

شیره انجیر دارای خواص فوق العاده ای می باشد، عموما طبع سرد این محصول برگرفته از طبع انجیر بوده که می تواند ضمن ایجاد درمان برای دردهای موضعی و داخلی، مشکلاتی را برای هضم و گوارش به وجود آورد، از این رو توجه به میزان مصرف این محصول و همچنین زمان طلایی استفاده می تواند از وقوع آسیب های یاد شده جلوگیری نماید.

امروزه از شیره انجیر شیرین به عنوان جايگزين چاشنی های مضر که دارای مضراتی برای سیستم گوارش هستند استفاده می شود لذا در بیشتر کافی شاپ ها در کنار عرضه دسرهایی همچون بستنی، تزئین آن ها با شیره انجیر شیرین صورت می پذیرد که به صورت سلیقه ای مصرف می گردد.

خواص شیره انجیر سیاه

شیره انجیر تازه

شیره انجیر تازه بیشتر در ظرف های پلاستیکی و شیشه ای با طرح و شکل متفاوت عرضه می گردد، به عبارتی حجم های ارائه شده محصول تعیین کننده شکل مورد استفاده از ظرف بسته بندی در مراکز تولیدی می باشد.

حجم های کمتر از یک کیلوگرم در مراکز تولیدی عموما نیاز به توجه در بسته بندی دارد چون ظرف های شیشه ای به کار رفته برای عرضه آن ها دارای ظرفیت کم و دهانه باریکی هستند که صرفا استفاده تجهیزات خاص برای انتقال شیره انجیر به داخل ظروف را سبب ساز می گردند لذا زمان زیاد برای عرضه آن ها امری است که همواره از جانب تولیدکنندگان بازگو گشته و اعمال هزینه بالاتر را منجر می شود.

در مراکز فروش این محصول حجم های کوچک و بزرگ شیره انجیر ارائه می شود که عموما تعدد برند تولیدی برای خریداران جذابیت بالایی داشته که طبق تفکرات آن ها تعدد کیفی را نیز به دنبال خواهد داشت.

برندهای مختلف شیره انجیر صرفا با سلایق گوناگون تولیدی خود، ضمن ایجاد کیفیت مشخص ناشی از مواد اولیه و روش تولید منحصر به فرد، از ظروف بسته بندی خاصی که با دیگر برندها تفاوت دارد استفاده کرده و ارائه محصول خود را به بازار بدین صورت ترتیب می دهند.

فروش شیره انجیر صنعتی ایرانی در داخل سایت های اینترنتی با رونق بالایی انجام گرفته و بیشتر خریداران عمده از روش خرید آنلاین استقبال خود را بیان نموده اند لذا این امر برای خریداران مورد نظر در صرفه جویی وقت و زمان بسیار عالی بوده و می تواند بهترین گزینه برای تهیه محصول با حجم بالا باشد.

در وب سایت فروش ما، متقاضیان می توانند درخواست خرید خود را در قالب فرم های موجود در سایت ابزار نمایند که عموما روشی سریع برای ارتباط گرفتن کارشناسان فروش ما با آن ها می باشد، در تماس حاصله قیمت، کیفیت و حجم مورد درخواست خریدار بیان گشته و شرایط فروش ما نیز برای خریداران بازگویی می شود، این امر در سال های اخیر برای فروش آنلاین نتیجه عالی در بر داشته است.

شیره انجیر تازه

1

  1. سلام و عرض ادب
    با شرکت شهدینا تماس گرفتم و به صورت فله ای و عمده شیره خریداری کردم کاملا به موقع بار شیرجات خرما و انجیر به دستم رسید سپاسگزارم و خداقوت
    ایشالله که همیشه سربلند و پاینده باشید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما