طرز تهیه شیره انگور در کارخانه با بالاترین کیفیت

در این متن برای اینکه بتوانیم برای شما لیست کارخانه های تولید شیره انگور با بالاترین کیفیت را آماده کنیم باید اول تعریفی از شیره انگور و طرز تهیه آن را در ادامه داشته باشیم پس با ما همراهی کنید.

بسیاری از افراد تعریف درستی از شیره میوه ها نداشته و آن را با آبمیوه یا شربت اشتباه می گیرند، در صورتی که این دو باهم فرق داشته و متفاوت اند.

شما می توانید شیره میوه را به آبمیوه، شربت و حتی یک مکل غذایی خوشمزه تبدیل کنید اما نمی توانید آبمیوه را به شیره تبدیل کنید، از طرفی شما می توانید با قاطعیت ادعا کنید که برخی دسرها و خوراکی های تولید شده به روش صنعتی با شیره میوه ها تولید شده اند پس چه دلیلی می تواند داشته باشد که بر روی بسته بندی آن ها این موضوع ذکر نمی شود.

یکی از دلایلی که از شیره میوه ها استفاده می شود این است که برای مثال شما نمی توانید در فصل تابستان از آبمیوه ها و یا میوه های زمستانی استفاده کنید در اینجور مواقع شیره میوه می تواند انتخاب هوشمندانه و مناسبی باشد.

مراحل تولید شیره انگور به این شرح می باشد که قبل از هرچیز باید میوه مورد نظر خریداری شده و تهیه شده باشد و بعد از آن عمل شست و شو انجام می شود و بعد از انجام دادن عمل آبگیری به مرحله فیلتراسیون می رسیم.

این مرحله خود از دو بخش یا بیشتر تشکیل می شود که حداقل باید در دو مرحله انجام شود بعد از آن باید هوا زدایی انجام شده و در نهایت پخت و یا به زبان دیگر تغلیظ و غلیظ کردن آب میوه انگور و بعد از آن می توان محلول به دست آمده را انبار کرد و برای مدت طولانی نگه داشت.

یک سری از روش های تولید شیره انگور وجود دارد که در آن شیره مورد نظر به روش اسپتیکی بسته بندی شده و بعد به روش های مختلف عمل استریل شدن روی آن انجام می شود.

بسیاری از مردم فکر می کنند که شیره های تولید شده در روش صنعتی از لحاظ خواص نسبت به میوه و آبمیوه انگور کامل نبوده و حتی مضر نیز هستند، در صورتی که این گونه نمی باشد.

البته که درست است یک سری خواص میوه هنگام پخت ممکن از بین می رود اما در نهایت شیره تولید شده بدون خواص نیست و خواصی از میوه انگور هم در آن موجود می باشد و به هیچ عنوان نمی تواند مضر و ضرر رسان باشد.

پخت و غلیظ سازی شیره انگور مراحل و شیوه هایی دارد که ما شیوه های آن را برایتان شرح خواهیم داد.

طرز تهیه شیره انگور بدون خاک

یکی از محبوب ترین شیوه های انجام عمل تغلیظ و طرز تهیه شیره انگور بدون خاک، غلیظ سازی با حرارت است که در کارخانجات برای غلیظ کردن شیره انگور از آن استفاده می شود.

روش بعدی، روش انجماد است که شیره را با منجمد کردن و پایین آوردن دما غلیظ می کنند و در نهایت آخرین روش قابل نام بردن در این متن روش غلیظ سازی به روش اسمز معکوس است که به ندرت انجام می شود اما در این روش از بین رفتن خواص میوه به حداقل می رسد.

تولید شیره مزایایی علاوه بر اینکه تولید راحت تری داشته و باعث می شود هر زمانی به عصاره میوه دسترسی داشته باشیم، حمل و نقل را آسان می نماید اینگونه که به علت ماندگاری بالا و بسته بندی شدن در ظروف استریل و غیره می تواند گزینه بسیار خوب و مناسبی برای صادرات باشد.

طرز تهیه شیره انگور بدون خاک

خواص شیره انگور ناشتا

بعد از صحبت در مورد طرز تهیه شیره انگور مرغوب و نحوه تولید آن در کارخانه و ارائه یک لیست از ویژگی های آن، بهتر است در مورد خواص شیره انگور به صورت ناشتا نیز صحبتی داشته باشیم، شیره در اصل یک نوع ماده ای است که ترکیبات اصلی موجود در آن و یا حلال های اصلی آن حذف می شوند.

کابردهای شیره انگور در زندگی امروزی بسیار زیاد است برای مثال از آن به عنوان ماده اولیه و جای گزین شکر در تهیه دسرهایی همچون حلوا استفاده می شود و یا از این شیره به عنوان چاشنی برای بستنی و پنکیک مصرف می گردد.

همچنین باید گفت مخلوط شیره انگور با ارده یک مکمل غذایی قوی و خوشمزه به عنوان صبحانه برای تمام افراد به خصوص کودکان می باشد که خواصی همچون خواص ضد سرطان، ضد کلسترول، ضد بی خوابی، ضد استرس و غیره را در خود جای داده است.

یکی از مزایای شیره انگور وزن پایین آن است که همانطور که اشاره شد باعث حمل و انتقال آسان تر آن نسبت به خود میوه انگور می شود، از طرفی این ماده مصرف راحتی داشته و کافی است تا یک حلال مانند شیر یا آب ولرم به آن اضافه شود یا نهایتا با ارده یا سایر شیره ها مخلوط شود و سپس مصرف گردد.

از دیگر مزایای شیره انگور می توان به راحتی در پیدا کردن و آماده سازی مواد غذایی اشاره کرد از طرفی شما در این مورد نیاز به آماده کردن مواد اولیه به صورت خام نداشته و زحمتی برای آماده سازی آن ها را ندارید.

از طرفی هنگام آماده سازی شیره انگور و استفاده از آن، احتمال وقوع خطا در فرمولاسیون کاهش پیدا می کند و منجر می شود تا خطاهای انسانی و هزینه های کارگری نیز کاهش پیدا کند اما اگر بخواهیم به طور اختصاصی راجع به شیره انگور صحبت کنیم باید بگوییم که مقدار و وزن محصول در حدود سه تا هفت برار کمتر می شود.

این محصول تولیدی به علت داشتن مزایا، کارایی و کاربرد بالا یکی از پرطرفدارترین ها در صنعت غذایی و در میان کسانی است که تولیدات انبوهی در زمینه تولید محصولات غذایی دارند.

ما تصمیم گرفته ایم تا به شما خریداران عمده عزیز، برای دسترسی به این نوع شیره انگور مرغوب و تازه راه راحت تر و در دسترس تری را معرفی کنیم.

برای اینکه در این مورد مطالعه بیشتری داشته باشید و به راحتی به محصول مورد نظر یعنی شیره انگور درجه یک صادراتی در بسته بندی های مختلف دسترسی پیدا کنید، کافی است با شماره قرار داده شده در صفحه تماس بگیرید و یا با پر کردن فرم موجود، منتطر تماس کارشناسان ما باشید و سپس اقدام به خرید عمده با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت نمایید.

خواص شیره انگور ناشتا

 

2

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما